Thursday, September 8, 2011

Tubeless…., Bah… Mago Ban Dalam

Jeffar Lumbangaol

Adong ma sada doli-doli sian hitaan marsangkap laho mangaranto. Ibana baru tamat sian SMA. Hape arga ni kopi tingki i, taon 80-an turun. Dang adong be istilah kopi si garar utang. Jala natorasna pe dang tolap be pasingkolahon ibana tu universitas.

Dipaborhat natua-tuana ma ibana tu pulo Jawa. Sian lokket bus di Siborong-borong ma ibana nakkok. Tinggki borhat bus on, manetek do iluna. Ala tinggalhononna ma angka si dongan Magodang dohot ale-ale na sai so tarlupahon i.

Sahat ma ibana di kota Bandung di manogot ni ari, tuat ma ibana sian bus on hape dang adong dope tujuanna manang tudia. Laho ma ibana tu sada warung kopi paima torang ari. Uju laho manggarar kopi on ibana didadap ma sangkuna ni salawar jeansna i, hape dang adong be dompet na disi, huroha nunga dicopet halak dompetna i. Manang na di bus trans sumatra i do di copet, manang disi sahat ibana di kota i, dang pala tanggkas diingot ibana.

Ba na tuani ma adong dope 20 ribuan di solohothon ibana di sanggku jeansna na metmet i. Dang sadia leleng ro ma polisi laho razia.

“Mana KTP mu?”, ninna polisi i

“Ampun Pak, tadi dompet saya dicopet”, ninna si doli parjalang on ma mangalusi Polisi i.

“Ah kamu bohong”, ninna polisi on ma. “Mau ngapain kamu ke kota ini?”

“Mau cari pekerjaan Pak”, alus si doli parjalang i.

“Hei kamu ada-ada saja, yang disini aja nggak dapat kerjaan, paling-paling nanti kamu jadi maling atau nyopet disini, ayo ke kantor aja kamu biar ditahan”, ninna polisi on muse.

Tangis ma sidoli on, “bah na laho maup nama au hape, manganggukhi ma ibana asa di palua polisi. Alai ndang mangkorhon anggukna i tu polisi Polisi on, dang olo paluahaon ibana. Diboan polisi i ma ibana tu kantor polisi.

Disungkun polisi on ma muse ibana ; ” Eh, kau ada bawa duit berapa?”.

“Aduh ampun Bapak aku hanya punya duit sikit”. Dipatudu ibana ulak ni panggarar kopi nai.

“Sini”, ninna polisi muse dibuat Polisi ima sampulu ribu.

Ujung na dipalua polisi i ma ibana, alai huhut diondam; “Awas nanti kalau kamu nyopet saya jebloskan kamu kepenjara, mengerti?”, digertak polisi i ma ibana muse.

“Baik Pak”.

* * *

Dilangkahon ma patna, sai di lului ibana ma manang na didia adong halak hita di kota i. Ujung na ba dibereng ibana ma adong par tambal. Sian bohi ni partambal ban on songon namar suhi-suhi. Dibagas rohana songon na halak hita do partambal ban i. Alai laho mangantoi lomos ibana atik beha dang halak hita. Dilului ma beha angkal asa boi manghatai tu partambal ban i.

Diendehon ibana ma “O Tao Toba” nanget-nanget, asal ma tarbege si partambal ban on. Ro partambal ban on tompu di dokhon : “Eh na didia do nangkining kunci sampulu sadai?”, alai dang pala dibereng tu si doli parjalang i, songon na marhata tu sasahalak, hape sasadasa do disi. Umbege on mansai las ma roha ni si doli parjalang i.

Dang sadia leleng, tompuma pardompahan nasida pajumpang. “Bah na halak hita do hamuna”?, rampak manungkun ma nasida padua.

“Ido bah na baru sahat dope ahu sian hitaan”, ninna si doli parjalang i.

Ujungna dijanghon ma ibana sementara di bengkel tambal ban i modom molo borngin. Manogot ni ari manigor hatop ma ibana dungo manghobasi bengkel i. Dung i sai diparate-atehon ibana ma songon dia do dalan laho manambal ban, jala partambal ban on pe, ringgas laho mangajari ibana. Didok roha ni partambal on, jolma naburju si tutu do si doli on.

Ari dapot ari, minggu tu minggu nunga sabulan si doli modom di begkel i, alai dang dope dilehon pos ni roha tu ibana gabe asistenna.

Di sada tingki, laho do si nampunasa bengkel i manambal ban tu sada inganan. “Eh Anaha”, ninna tu si doli i, “Jaga jo bengkelta on da, satongkin do ahu tu komplek an adong langgananku na kompes ban disi, molo adong na laho martambal ban, karejohon ma da, kan ngahuajari ho beha manambal”

“Beres bos”, ninna ibana. Ah on ma kesempatanku praktek, ninna di bagas rohana. Disi laho Bosna i, ro ma sada mobil nabaru alai kompes banna”.

“Pak tolong ditambal”, ninna si nampunasa mobil on.

“Beres Pak !”

Dang sadia leleng dibukka ibana ma ban ni mobil i; “Bah ! Pak kok tidak ada ban dalamnya Pak?” Huhut tarsonggot jala sungkun-sungkun di bagas rohana, “Ai begu aho do panangko nion ompung, boi ditangko holan ban dalam nai?”

“Wah kok gak ada ban dalamnya ya?”, nampunasa mobil on pe tarsonggot situtu. “Tapi Pak saya buru-buru nih, tolong di tamban entah gimana caranya, pokoknya saya gak mau tahu”, ninna nampunasa mobil on.

“Baiklah Pak akan saya kerjakan ada ban dalam baru kok” ninna si doli.

“Ok, bisa cepat?”

“Bisa Pak!” alus si doli.

Ujung na di pamasuk ibana ma ban dalam na baru i, ba pokokna boi ma mardalam mobil i. Dang sadia leleng mulak ma nampunasa bengkel i huhut disungkun ma ibana. “Beha do adong do namanambal nangkining?”. ” Adong do Bos, alai mansai tarsonggop do ahu, ai soadong ban dalamna”

“Songon dia do dibahen panangko nai manintak ban dalam nai Bos?. Ba.. huganti ma dohot na baru”, ninna si doli parjalang i, dang dapot di rohana, beha do parmago ni ban dalam i.

“Eeh eh, ai mangomo do hape mardongan tu na oto”, ninna roha ni parbengkel i.

“Ai ban cubles do goar ni i. Alai dang pola mahuai ai lakku do ban dalamta na baru” “Ha..ha..ha …. eh tahe” ………. ninna par tambal ban i.

dikutip dari : http://tanobatak.wordpress.com/2008/12/19/tubeless-bah-mago-ban-dalam

No comments: